Cum să adresăm întrebări?

by

Daniela Andron

Se întâmplă destul de frecvent, la curs sau chiar la seminar (iar in online e aproape o regulă…) să adresăm întrebări la care nu primim răspuns.

Acest lucru se poate datora faptului că studenții cred ca nu vorbim direct cu ei, ci adresăm întrebări retorice, sau se gândesc că se va găsi cineva, oricum, să răspundă, cineva care poate știe mai bine…

Posibile soluții ar fi să ne formulăm mai clar așteptările, să oferim instrucțiuni clare referitor la tipul de răspuns solicitat, să adresăm întrebări țintite, eventual chiar adresându-ne direct, individual, nu întregii săli de curs, să le solicităm să răspundă în scris într-un timp dat și apoi să împărtășească răspunsurile în plen, sau înlocuirea întrebărilor de tip Ati ințeles? sau Aveți întrebări? cu formulări de tipul Ce ați dori să lămurim/reluăm?

Alte modalități de a implica studenții în activitatea de predare, ceva mai elaborate, ar fi utilizarea metodelor Think-Pair-Share, Știu-Vreau să știu-Am învățat, sau solicitarea părerii pe care să o consemneze în scris – chiar dacă nu toți vor prezenta aceste idei, cel puțin avem certitudinea că au căutat și găsit fiecare câte un răspuns…

Ref.: Jenifer Gonzalez – CULTOFPEDAGOGY, August 18, 2019

0 Comments

Submit a Comment