Chestionar de reflecție la finalul activității didactice curente

by

Carmen Sonia Dușe

Prezentat la începutul semestrului/anului universitar, acesta poate fi un instrument pentru evaluarea continuă, prin care, pe de o parte se poate conștientiza studentul asupra a ceea ce a înțeles, iar pe de altă parte, se poate urmări comportamentul și interesul studentului față de disciplina parcursă.  Chestionarul  de reflecție poate fi completat în ultimele 5-10 minute și are rolul de a solicita o reflecție critică din partea studentului, cu privire la conținuturile parcurse.  

Aplicat la finalul fiecărei activități didactice, instrumentul poate sa intre în portofoliul studentului, pe baza căruia se poate atribui o notă, în cadrul evaluării formative (continue).  Întrebările pot fi:

Descrie în 5-10 rânduri  tematica cursului/  seminarului/ laboratorului  de astăzi?   
Ce ți s-a părut de interes?   
Care din activitățile care s-au realizat în oră au facilitat înțelegerea subiectului. Prezintă 1-2 exemple ale celor mai eficiente activități sau momente. Care sunt factorii care le-au favorizat?   
Care sunt punctele pe care nu le-ai înțeles?   
Din ce motive consideri că nu ai înțeles?
Bifează-le pe cele care te caract mai jos:  
ar fi trebuit mai multe detalii;
aveai alte cunoștințe despre același subiect și ceea ce ai aflat a stârnit o controversă;
nu ai reușit să te concentrezi  prea bine;
au lipsit explicațiile concrete.altele (care?)  
Data viitoare când te vei confrunta cu o situație similară, ce ai putea face diferit pentru a-ți spori învățarea?   

0 Comments

Submit a Comment