Cum să evităm plagiatul?

Evitarea plagiatului, considerat o formă de furt intelectual și fraudă, este obligatorie, dar modalitățile prin care putem face acest lucru ne sunt la îndemână. Astfel, prin rezumarea, parafrazare și citare corectă ne punem la adăpost de folosirea cuvintelor și ideilor altcuiva și transmiterea lor ca proprie, fie și în mod accidental.

Inknoe ClassPoint

ClassPoint este un instrument interactiv de testare şi adnotare, încorporat în PowerPoint, folosit la clasă în evaluarea formativă, şi pentru a vă face predarea mai interactivă și mai captivantă

Utilizarea metodologiei Design Thinking pentru o experiență educațională mai interactivă în timpul pandemiei – un proiect interdisciplinar între Facultățile de Științe Economice, Științe Socio-Umane și Inginerie

Într-o lume aflată în continuă schimbare și plină de incertitudini, patru cadre didactice[1] de la Facultățile de Științe Economice, Științe Socio-Umane și Inginerie, care predau discipline oarecum asemănătoare au simțit nevoia de a oferi studenților o experiență de...

Bibliografia la degetul mic – Connected Papers

De multe ori, atunci când suntem implicați în procesul de căutare a literaturii, găsim o lucrare interesantă și am vrea să găsim diferite metode și abordări ale aceluiași subiect, să urmărim stadiul cercetării de ultimă oră în domeniu, să identificăm elementele...

Atelierul Digital Google – o abordare extra-curriculară pentru dobândirea competențelor digitale

Introducere Trăim într-o eră a internetului, care ne permite să ne informăm, să ne relaxăm / distrăm, să ne facem cumpărăturile, să beneficiem de anumite servicii sau chiar să lucrăm online. Astfel, competențele digitale sunt o abilitate esențială a secolului XXI. Să...

Idei de integrare a aplicaţiei Padlet în activitatea didactică la clasă

Padlet este un instrument digital util atât profesorilor cât și studenţilor, unde se pot posta pe același panou şi în același timp, text, videoclipuri și imagini, prezentări, link-uri către diferite resurse, fie de pe un dispozitiv mobil, de pe computerul personal sau...

Idei de integrare a hărţii conceptuale în activitatea didactică

Hărțile conceptuale permit organizarea logică a materialului de predat, schematizarea și sistematizarea conceptelor și intercorelării acestora, de o manieră dinamică (dacă este utilizată în expunere, pe măsură ce este dezvoltată prelegerea), sau pentru a forma o...

SpeeRead.ro – o platformă pentru creșterea vitezei de citire

Introducere Într-o lume aflată în permanență în schimbare, informația înseamnă “putere” și decizii inspirate, iar cititul este una din modalitățile prin care putem acumula aceste informații. În același timp, având în vedere volumul tot mai mare de muncă, sarcinile...

Dimensions.ai – de la ideea de cercetare la impact

Pentru orice cercetător, accesul la literatura de specialitate relevantă este esențial, iar disponibilitatea articolelor din reviste academice, dar și a studiilor publicate în volumele conferințelor și a celor rezultate din diverse proiecte de cercetare este critică...

Google Trends – instrument util pentru a ști ce și cum caută lumea

Oamenii din întreaga lume caută în mod frecvent diferite informații cu ajutorul motorului de căutare Google. Conform estimărilor, Google procesează aproximativ 63.000 de interogări de căutare în fiecare secundă, adică 5,6 miliarde de căutări pe zi și aproximativ 2...

Dispozitivele hibride și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice

În cadrul proiectului de cercetare HY-SUP, care a identificat și analizat șase mari tipuri de dispozitive hibride (trei centrate pe predare și trei - pe învățare), 179 de cadre didactice care foloseau asemenea dispozitive au fost rugate să răspundă la o serie de...

UniKids

Împreună pentru copiii noștri! - campanie de susținere a proiectului UNIKids Stimați membri ai comunității academice și locale, Suntem tot mai aproape de unul dintre obiectivele noastre – acela de a sprijini comunitatea ULBS în realizarea unei mai bune adaptări a...

De ce TeachOn?

De ce TeachOn?