Metoda Știu/Vreau să știu/ Am învățat (Ogle, 1986)
Metoda Știu/Vreau să știu/Am învățat poate fi folosită ca un ghid de studiu în raport cu un material de învățat, permițând identificarea de către cursanți a ceea ce este cunoscut, generarea de întrebări și organizarea materialului învățat.
Scopul cu care este utilizată această metodă este, învățarea, în niciun caz evaluarea.
Descrierea metodei:
- Cursanții construiesc un tabel:
| Știu/Cred că știu | Vreau să știu | Am învățat |
- Prin activitate individuală, timp de câteva minute, vor scrie în prima rubrică tot ce știu despre tema ce urmează a fi discutată.
- Apoi, timp de alte câteva minute, vor formula întrebări despre tema dată.
- Cereți-le apoi cursanților să parcurgă materialul ce trebuie învățat (care poate fi o fișă de învățare pregătită de dumneavoastră) sau să urmărească un film sau o prelegere sau să realizeze un experiment.
- Ajutați-i să găsească răspunsurile la întrebările formulate și să esențializeze informațiile interesante/importante găsite în text, pe care să le treacă în rubrica AM ÎNVĂȚAT.
- Discutați cu întreagul an/întreaga grupă întrebările pentru care nu au găsit răspuns. E posibil să nu aveți timpul necesar. Recomandați cursanților surse bibliografice în care ar putea căuta ei aceste informații.
| Avantaje Prin algoritmul ei, metoda asigură cele trei etape specifice cadrului de dezvoltare a gândirii critice: Știu (evocare) , Vreau să știu (realizarea sensului), Am învățat (reflecția). |
| Recomandări: https://forms.gle/diooTTpjTLEMWdHr9 |
Prin accesare link: https://docs.google.com/forms/d/1pdmlbtxg58tnzVGZwJy9wytWtA0PUmynHJhTHG7ITGA/edit?usp=sharing pot fi vizualizate materialele elaborate de studenții din an I, specializarea PIPP, în cadrul disciplinei Psihologia educației, tema Inteligența emoțională.
Bibliografie:
Dumitru, I. Al. (2000). Dezvoltarea gândirii critice și învățarea eficientă, Timișoara: Editura de Vest.
Ogle, D. M. (1986). KWL: A teaching model that develops active reading of expository text. The reading teacher, New York: International Literacy Association, 39(6), 564-570.

0 Comments