Realizarea prezentărilor Power Point

by

Nu întotdeauna putem opta pentru predare activă – de multe ori, predarea adresată primelor două nivele ale taxonomiei lui Bloom (cunoaștere și comprehensiune) este abordată prin metode expozitive.

Expunerea este cea mai puțin motivantă dintre metodele de predare, deci va trebui să apelăm la suporturi vizuale care să crească nivelul de motivare și retenție a informațiilor.

Capacitatea de prelucrare a abundenței informațiilor fiind limitată de atenție, motivație, viteză de învățare, pentru a stoca un volum cât mai amplu de informație în memoria de scurtă durată (care apoi prin prelucrare să poată fi transferată în memoria de lungă durată) este necesară, pe de-o parte, structurarea superioară a informațiilor și, pe de altă parte, capacitatea materialelor vizuale de a genera interes și de a ancora informația de un stimul vizual motivant.

Datele referitoare la mecanismul stocării informației, capacitatea memoriei și viteza de învățare (Konnerth, 2009) ne pot inspira modalități eficiente de a facilita transferul informației vizuale din memoria senzorială, prin structurare cât mai eficientă spre memoria de scurtă durată, de unde poate fi apoi prelucrată și deci transferată în memoria de lungă durată.

Bibliografie: Konnerth, S. (2009), Instruire asistată de calculator. Editura ULBS, Sibiu

https://youtu.be/vUjZbupEnPI

0 Comments