Metoda ȘTIU VREAU SĂ ȘTIU AM ÎNVĂȚAT

by

Metoda Știu/Vreau să știu/ Am învățat (Ogle, 1986)

Metoda Știu/Vreau să știu/Am învățat poate fi folosită ca un ghid de studiu în raport cu un material de învățat, permițând identificarea de către cursanți a ceea ce este cunoscut, generarea de întrebări și organizarea materialului învățat.

Scopul cu care este utilizată această metodă este,  învățarea, în niciun caz evaluarea.

Descrierea metodei:

  1. Cursanții construiesc un tabel:
Știu/Cred că știuVreau să știuAm învățat
   
  1. Prin activitate individuală, timp de câteva minute, vor scrie în prima rubrică tot ce știu despre tema ce urmează a fi discutată.
  2. Apoi, timp de alte câteva minute, vor formula întrebări despre tema dată.
  3. Cereți-le apoi cursanților să parcurgă materialul ce trebuie învățat (care poate fi o fișă de învățare pregătită de dumneavoastră) sau să urmărească un film sau o prelegere sau să realizeze un experiment.
  4. Ajutați-i să găsească răspunsurile la întrebările formulate și să esențializeze informațiile interesante/importante găsite în text, pe care să le treacă în rubrica AM ÎNVĂȚAT.
  5. Discutați cu întreagul an/întreaga grupă întrebările pentru care nu au găsit răspuns. E posibil să nu aveți timpul necesar. Recomandați cursanților surse bibliografice în care ar putea căuta ei aceste informații.
Avantaje Prin algoritmul ei, metoda asigură cele    trei etape specifice cadrului de dezvoltare a gândirii critice: Știu (evocare) , Vreau să știu (realizarea sensului), Am învățat (reflecția).
Recomandări: https://forms.gle/diooTTpjTLEMWdHr9

Prin accesare link: https://docs.google.com/forms/d/1pdmlbtxg58tnzVGZwJy9wytWtA0PUmynHJhTHG7ITGA/edit?usp=sharing  pot fi vizualizate materialele elaborate de studenții din an I, specializarea PIPP, în cadrul disciplinei Psihologia educației, tema Inteligența emoțională.  

Bibliografie:

Dumitru, I. Al. (2000). Dezvoltarea gândirii critice și învățarea eficientă, Timișoara: Editura de Vest.

Ogle, D. M. (1986). KWL: A teaching model that develops active reading of expository text. The reading teacher, New York: International Literacy Association,  39(6), 564-570.

0 Comments