Predare și învățare colaborativă folosind platforma MIRO

by

Alex Butean

Introducere
Miro (https://miro.com/), cunoscută până în martie 2019 sub denumirea de RealtimeBoard, este o platformă online ce servește ca o tabla colaborativa, oferind utilizatorilor posibilitatea de a lucra eficient împreună. Creată inițial ca instrument pentru managementul proiectelor, platforma pune la dispoziție numeroase oportunități de predare și învățare în mediul online.

Utilizarea platformei
Platforma Miro poate fi folosită atât în versiunea web, cât și descărcând aplicația pentru dispozitive mobile Android / iOS. Pentru utilizarea platformei este nevoie de crearea unui cont. Profesorii se pot înscrie prin e-mailul instituțional pentru a beneficia de un plan educațional gratuit care include lucrul simultan cu până la 100 de utilizatori. 

Elevii și studenții pot de asemenea aplica pentru un plan educational gratuit, având posibilitatea de a colabora cu până la 10 utilizatori timp de 2 ani. Planul educațional permite crearea unui număr nelimitat de panouri editabile și oferă acces la mai multe instrumente utile, cum ar fi un temporizator, opțiunea de a vota, șabloane personalizate sau căutare de pictograme. În contul personal panourile pot fi grupate în funcție de proiecte sau lecții, acestea servind drept foldere.

Functionalități principale
Odată ce contul este setat, se poate crea primul panou alegând un șablon sau optand pentru opțiunea de tablă goală pe care o puteți popula cu orice conținut de care aveți nevoie. Dacă nu intenționați să creați un brainstorming, o hartă mentală sau să lucrați la orice altă activitate specifică în timpul sesiunii dvs. online, este recomandat să alegeți opțiunea de tablă goală, deoarece șabloanele sunt încă disponibile pentru dvs. după ce ați intrat în tablă albă.

În panoul nou creat, se poate consulta ghidul din colțul din dreapta sus, care oferă tutoriale video scurte și resurse interactive prezentând principalele caracteristici ale platformei.

În partea din stânga a spațiului de lucru se poate adăuga conținut. Majoritatea instrumentelor sunt intuitive și permit adăugare de text, forme, imagini, comentarii, documente, videoclipuri. Prin intermediul funcției “Adăugați aplicații” se pot integra cu ușurință documente din Google Drive / OneDrive sau Box / Dropbox. Astfel, documentul poate fi editat direct de pe tabla virtuală, iar toate modificările se salvează automat în spațiul de stocare în cloud.

În timp ce instrumentele din partea stângă ajută la crearea de conținut, instrumentele din partea de jos sunt utilizate în principal pentru a prezenta și a colabora cu elevii și studenții. Astfel de instrumente precum Conversații, Votare și Cronometru pot fi deosebit de utile pentru a gestiona munca cu grupuri și colaborarea în timpul sesiunilor sincrone. Comentariile și cardurile (care sunt practic comentarii avansate ce permit adăugarea de etichete, atribuirea unei sarcini anumitor persoane, stabilirea termenelor limită și inserarea de linkuri în câmpul cardului) sunt utile în comunicarea feedback-ului și stabilirea modului de interacțiune între elevi și studenți.

Lucrul în echipă
Comparativ cu modul de predare la clasă, unde tabla albă fizică reprezintă un spațiu limitat pe care elevii și studenții pot să învețe și să exerseze, platforma Miro permite tuturor utilizatorilor să creeze conținut în același timp, fără restricții. Mai mult, aceștia își vor putea vedea progresul reciproc, ceea ce va face ca sarcinile să fie mai competitive și mai atractive. Lucrul într-un spațiu comun aduce experiența online mai aproape de clasa reală, studenții putând auzi și vedea ce fac ceilalți colegi. Această caracteristică a platformei adaugă un sentiment de apartenență la clasă / grup, care de cele mai multe lipsește într-un cadru de învățare online.

Miro oferă profesorilor și studenților o mulțime de instrumente pentru a planifica și coordona munca, punând la dispoziție o serie de funcționalități: de la șabloane care ajută la structurarea fluxului de lucru al diferitelor tipuri de activități într-un seminar (hărți mentale, brainstorming, analiza SWOT), la modul de prezentare și partajare ecran, la setarea unui cronometru pentru activități specifice, conversația prin chat, votarea și exportarea documentelor create în Miro.

În Miro, studenții și profesorii lucrează împreună pe tablă, mărind sau micsorând diferite zone ale tablei, ceea ce face ca Miro să fie un spațiu de lucru nemărginit. În acest sens se pot aloca anumite zone din tablă pentru diferite activități într-o singură sesiune de lucru, profesorul putând interveni în timp real să ajute studenții atunci când este nevoie. De asemenea, platforma permite încărcarea mai multor tipuri de fișiere (documente Word, prezentări Powerpoint, PDF-uri, foi de calcul, fișiere video sau audio).

Pe tablă, studenții își pot adăuga propriile idei, comentarii, întrebări, pot finaliza sarcini și exerciții împreună cu ceilalți colegi, pot vizualiza și comenta munca celuilalt. Mai mult, studenții își pot crea propriile panouri private, pe care le folosesc în timp ce lucrează la sarcini individuale sau proiecte.

Miro vine în sprijinul studentilor si profesorilor, favorizând atât învățarea sincronă, cât și asincronă. Studenții pot colabora lucrând cu toții pe un singur panou, sau pot fi împărțiți pe echipe utilizând panouri separate. Chiar și după ce o sesiune de lucru s-a încheiat, studenții pot să lucreze în continuare la sarcinile lor pe tablă și apoi să eticheteze profesorul dacă au întrebări sau doresc ca acesta să verifice lucrările lor în desfășurare.

În ceea ce privește procesul de acordare a feedbackului, Miro propune instrumente facile și prietenoase, care economisesc timp. Miro în sine oferă un spațiu în care toți studenții se pot exprima liber. Platforma democratizează experiența de feedback, astfel încât nicio persoană să nu domine conversația. Utilizarea unui template precum cel de Retrospectivă Rapidă, oferă structura potrivită și ghidează studenții în procesul acordarii feedback-ului. Studenții pot reflecta asupra modului lor de lucru, pot analiza problemele întâmpinate, pot face brainstorming sau pot să planifice acțiunile care trebuie urmărite pentru a-și atinge obiectivele.

Prin utilizarea funcționalității temporizatorului studenții pot fi ajutați să aloce timpul corespunzător fiecărei părți din proces. Mai mult, functionalitatea de votare oferă posibilitatea de a împărtăși anonim opinia fiecăruia. Instrumentul de comentarii ne permite de asemenea să oferim feedback continuu și să răspundem la acesta în mod asincron.

Concluzie
Miro este așadar o platformă interactivă care facilitează colaborarea digitală. Aceasta combină caracteristicile de prezentare ale unei table albe obișnuite, cum ar fi cea utilizată în aplicația Jamboard sau Zoom, cu particularitățile mai avansate de conținut vizual și colaborare în echipă. Un set generos de instrumente, acces gratuit pentru instituții educaționale și interfață intuitivă fac din Miro un instrument captivant, eficient și colaborativ pentru instruire online.

0 Comments