Carmen Sonia Dușe
Prezentat la începutul semestrului/anului universitar, acesta poate fi un instrument pentru evaluarea continuă, prin care, pe de o parte se poate conștientiza studentul asupra a ceea ce a înțeles, iar pe de altă parte, se poate urmări comportamentul și interesul studentului față de disciplina parcursă. Chestionarul de reflecție poate fi completat în ultimele 5-10 minute și are rolul de a solicita o reflecție critică din partea studentului, cu privire la conținuturile parcurse.
Aplicat la finalul fiecărei activități didactice, instrumentul poate sa intre în portofoliul studentului, pe baza căruia se poate atribui o notă, în cadrul evaluării formative (continue). Întrebările pot fi:
Descrie în 5-10 rânduri tematica cursului/ seminarului/ laboratorului de astăzi? | |
Ce ți s-a părut de interes? | |
Care din activitățile care s-au realizat în oră au facilitat înțelegerea subiectului. Prezintă 1-2 exemple ale celor mai eficiente activități sau momente. Care sunt factorii care le-au favorizat? | |
Care sunt punctele pe care nu le-ai înțeles? | |
Din ce motive consideri că nu ai înțeles? Bifează-le pe cele care te caract mai jos: | ar fi trebuit mai multe detalii; aveai alte cunoștințe despre același subiect și ceea ce ai aflat a stârnit o controversă; nu ai reușit să te concentrezi prea bine; au lipsit explicațiile concrete.altele (care?) |
Data viitoare când te vei confrunta cu o situație similară, ce ai putea face diferit pentru a-ți spori învățarea? |
0 Comments